فواید قارچ

بررسی کامل رابطه قارچ و لاغری + نحوه طبخ برای لاغری

قارچ و لاغری

قارچ‌ها یک سوپرفود واقعی با فواید بی شماری برای سلامتی هستند. آنها سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های فوق العاده می‌باشند و به همین دلیل، بسیاری از افراد آنها را به طور منظم در رژیم غذایی خود می‌گنجانند. اما یک مزیت قابل توجه قارچ که ممکن است از آن بی اطلاع باشید، تأثیر مثبتی است که بر فرایند کاهش وزن دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید که چرا قارچ برای لاغری مفید است؟ چگونه باید مصرف شود تا بتواند به لاغری کمک کند؟ و … اگر در پروسه کاهش وزن هستید یا قصد دارید برای لاغر شدن از قارچ کمک بگیرید، مطلب امروز را از دست ندهید. هر آنچه لازم است در مورد قارچ و لاغری بدانید، در بخش های زیر گردآوری شده است. لطفا تا پااین همراه ما باشید.

چرا قارچ برای کاهش وزن مفید است؟

قارچ‌ها یک غذای عالی برای کاهش وزن هستند، عمدتاً به این دلیل که کالری، چربی و کربوهیدرات کمی دارند. آنها همچنین کاملاً مغذی هستند و سرشار از فیبر رژیمی، پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشند.

در زیر با ارائه چند دلیل اصلی توضیح می‌دهیم که چرا قارچ به کاهش وزن کمک می‌کند.

قارچ برای کاهش وزن

کالری کمی دارد

قارچ‌ها بسیار کم کالری هستند. طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، یک فنجان قارچ کمتر از ۳۰ کالری دارد. بنابراین گنجاندن قارچ در وعده‌های غذایی و میان‌ وعده‌هایتان فقط مقدار ناچیزی کالری بدون افزودن چربی، کلسترول یا قند اضافه می‌کند.

کالری کم قارچ

سرشار از فیبر غذایی است

قارچ حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی است که برای احساس سیری ضروری می‌باشد. فیبر، بخشی از گیاه است که بدن انسان قادر به هضم یا جذب آن نیست. بنابراین، مصرف مقادیر کافی فیبر غذایی باعث هضم سالم، حرکت راحت‌تر غذا از طریق دستگاه گوارش و غیره می‌شود.

طبق گفته مایو کلینیک، فیبر همچنین به کنترل سطح کلسترول و ثابت نگه داشتن سطح قند خون کمک می‌کند. به این ترتیب، فیبر به حس رضایت از غذا خوردن و سیری بیشتر شما منجر می‌شود و به طور بالقوه پرخوری را در ساعات بعدی روز کاهش می‌دهد.

حاوی پروتئین است

قارچ‌ها همچنین دارای چند گرم پروتئین هستند که می‌تواند باعث حس رضایت و سیری شود. به عنوان مثال، قارچ دکمه‌ای در هر ۱۰۰ گرم دارای ۳ گرم پروتئین است. پروتئین همچنین به کُند کردن هضم و جذب گلوکز برای کمک به تثبیت سطح قند خون کمک می‌کند.

قارچ یک غذای پر حجم است

قارچ همچنین یک غذای پرحجم و کم کالری بوده که برای افزایش حجم وعده‌های غذایی شما بسیار مفید است. مزیت اصلی غذاهای با حجم بالا برای کاهش وزن، این است که می‌توانید آنها را به مقدار قابل توجهی مصرف کنید، بدون آنکه کالری زیادی به وعده غذایی تان اضافه نمایید. به عنوان مثال شما می‌توانید مقداری قارچ خرد شده را به سس ماکارونی گوشتی خود اضافه کنید تا حجم غذا را افزایش داده و در عین حال کالری هر وعده را کاهش دهید. با خوردن مواد غذایی کم کالری مانند قارچ در حجم بالاتر، احتمالاً احساس محدودیت کمتری خواهید کرد و در کاهش وزن موفق‌تر خواهید بود.

چرا قارچ برای کاهش وزن مفید است؟

چگونه قارچ، چربی بدن را هدف می‌گیرد؟

قارچ‌ها سرشار از پروتئین هستند که به عضله سازی و چربی سوزی کمک می‌کند. قارچ‌ها به طور خاص قادر به هدف قرار دادن چربی هستند زیرا حاوی مواد مغذی حیاتی هستند که به تنظیم سطح گلوکز در خون کمک می‌کنند. هنگامی که بدن شما سطح گلوکز متعادلی داشته باشد، هوس‌های غذایی تان به شدت کاهش می‌یابد. سطوح متعادل گلوکز باعث می‌شود که بتوانید مدت طولانی‌تری ورزش کنید و در عین حال انرژی شما را حفظ می‌کند. مدیریت صحیح گلوکز همچنین به بدن کمک می‌کند تا به جای سوزاندن قند اضافی در بدن، چربی بسوزاند. نتیجه نهایی، چربی سوزی بیشتر با انجام فعالیت‌های مشابه خواهد بود که همگی به دلیل مصرف قارچ در رژیم غذایی است.

همه آن چیزی که درباره پروتئین قارچ باید بدانید.

قارچ در رژیم غذایی

پایبندی به رژیم غذایی، یکی از سخت‌ترین کارهایی است که هر کس ممکن است انجام دهد. به غیر از پیروی از برنامه غذایی، برای کاهش وزن باید فعال باشید و فعال بمانید. رژیم‌های غذایی مد روز اغلب می‌توانند بسیار محدود کننده یا صرفاً ناسالم باشند. سایر رژیم‌های غذایی ممکن است احساس گرسنگی را در شما ایجاد کنند که می‌تواند تنها پس از چند روز به تقلب در رژیم یا پرخوری منجر شود.

وقتی بحث استفاده از قارچ و لاغری به میان می‌آید، شما می‌توانید از بسیاری از آن دام‌های رایج اجتناب کنید و همچنان به اهداف تناسب اندام خود برسید. قارچ‌ها به طور طبیعی سرشار از فیبر و کم کالری هستند. این به شما کمک می‌کند بدون اینکه به سایز دور کمرتان اضافه شود، مدت بیشتری سیر بمانید. وقتی بتوانید برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید، می‌توانید از تصمیم‌های غلط غذایی اجتناب کنید و کالری دریافتی خود را کاهش دهید.

استفاده از قارچ‌ها در پخت و پز بسیار آسان است و طعم ملایم آنها باعث می‌شود تا تقریباً برای هر وعده غذایی شما یک ضمیمه عالی باشند. می‌توانید آنها را برش دهید و به سالاد اضافه کنید یا  آنها را در دستورالعمل‌هایی مانند برگرهای پرشده با قارچ به کار ببرید و در وعده های غذایی معمولی خود بگنجانید.

قارچ در رژیم غذایی

نحوه طبخ و مصرف قارچ برای کاهش وزن

ترکیبات ارزشمند موجود در قارچ به این ابرغذا کمک می‌کند تا به سفر کاهش وزن افرادی که به طور منظم آن را در رژیم غذایی معمول خود مصرف می‌کنند، کمک نماید. زمانی که مصرف قارچ با ورزش‌های منظم و یک سبک زندگی سالم ترکیب شود، بهترین نتایج کاهش وزن را به همراه خواهد داشت. یکی از تحقیقات اخیر نشان می‌دهد افرادی که ۲۰ درصد رژیم غذایی خود را از گوشت گاو به قارچ تغییر دادند، کاهش قابل توجهی در وزن خود مشاهده کردند.

برای کسانی که به دنبال پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی هستند، مصرف قارچ یک جایگزین ایده آل برای گوشت است. هضم و تبدیل قارچ‌ها به سوخت برای بدن بسیار راحت‌تر از گوشت معمولی است که به افزایش سطح انرژی و افزایش چربی سوزی کمک می‌کند.

آیا می‌دانید نحوه مصرف قارچ در رژیم غذایی برای کاهش وزن چگونه است؟ به طور کلی، هنگام پخت و پز و مصرف قارچ خلاق باشید و از روش‌های آشپزی که برای شما راحت و لذت بخش است استفاده کنید. با این حال، همچنین مهم است که از روش‌های پخت و پز که از چربی زیادی استفاده می‌کنند، مانند غوطه ور کردن در روغن، سرخ کردن در ماهیتابه، یا تفت دادن در مقادیر زیاد روغن یا کره اجتناب کنید. روش‌های پخت سالم‌تر شامل آبپز، بخار پز یا حتی سرخ کردن قارچ‌ها در هواپز است.

اگر روش‌های سرخ کردنی را ترجیح می‌دهید، حتماً از مقدار محدودی روغن استفاده کنید و غذا را روی حرارت کم بپزید.

در اینجا چند نکته سالم برای استفاده از قارچ در رژیم غذایی شما آورده شده است.

  • اگر قارچ خام مصرف می‌کنید، آن را با یک دیپ کم چرب مانند ماست یونانی یا سس سالاد کم چرب همراه کنید. همچنین می‌توانید آن را با هوموس یا دیپ تاهینی میل کنید.
  • از افزودن بیش از حد چربی یا نمک به قارچ خودداری کنید و در عوض روی ادویه‌ها و گیاهان معطر مانند فلفل، سبزی تازه یا سیر تمرکز کنید.
  • قارچ‌ها را با سایر غذاهای مغذی مانند میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی (مانند مرغ، ماهی و حبوبات)، لبنیات کم چرب و غیره ترکیب کنید.

مقاله ۷ فایده خوردن قارچ در بارداری + نحوه مصرف از دست ندهید.

سخن پایانی

قارچ‌ها سبزیجات خوش طعم، مغذی و مقرون بصرفه‌ای هستند که فواید سلامتی متعددی دارند. ترکیبات موجود در قارچ مانند فیبر و پروتئین به همراه کالری پایین آن باعث شده که به یک جزء ثابت در رژیم‌های کاهش وزن تبدیل شود. به دلیل دسترسی آسان به انواع قارچ، قیمت مناسب و روش طبخ آسان می‌توانید به راحتی آن را در رژیم غذایی روزانه‌ خود بگنجانید. اگر همچنان برایتان سوال است که مصرف قارچ و لاغری چه ارتباطی با هم دارند، باید بدانید که قارچ‌ها می‌توانند به حفظ سطوح گلوکز خون برای یک مدت طولانی کمک کنند؛ این بدان معناست که شما با مصرف قارچ دیرتر احساس گرسنگی می‌کنید، پرانرژی‌تر هستید و کمتر احتمال دارد که به سراغ هله هوله و پرخوری بروید.

سوالات متداول

۱.آیا مصرف قارچ چربی شکم را کاهش می‌دهد؟

بله. قارچ با تنظیم سطح گلوکز خون، بهترین گزینه برای کاهش وزن و چربی سوزی است. آنها سرشار از پروتئین هستند و می‌توانند به افزایش متابولیسم و در نتیجه کاهش چربی خصوصا در ناحیه شکم کمک کنند.

۲. آیا قارچ غذای سالمی است؟

قارچ‌ها چربی، سدیم، کالری و کلسترول کمی دارند. آنها همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر، ویتامین و مواد معدنی هستند. ارزش غذایی قارچ بسته به نوع آن متفاوت است. با این حال، آنها به طور کلی منبع خوبی از مواد مغذی محسوب می‌شوند.

۳. آیا می‌توانم هر روز قارچ بخورم؟

بله می‌توانید. قارچ‌ها بسیار سالم هستند و حاوی مواد مغذی متعددی می‌باشند که بدن ما برای عملکرد صحیح به آنها نیاز دارد. در نتیجه، قارچ‌ها را مانند بسیاری از غذاها می‌توان به طور مکرر به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف کرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *